Pozitívne vplyvy plaveckého tréningu nielen na detský organizmus a COOPEROV test


Plávanie patrí medzi najrozšírenejšie rekreačné športy. Dnes je už viac menej rarita stretnúť človeka, ktorý nevie plávať. Ale tak ako všade, aj tu platí: nie je plavec ako plavec. Preto by sme by sme si mali uvedomiť, že nesprávna technika jednotlivých plaveckých štýlov organizmus viac zaťažuje, vyčerpáva a v konečnom dôsledku môže podporiť aj vznik zdravotných problémov. Z tohto dôvodu je veľmi dôležité viesť deti k plávaniu pod odborným dohľadom trénerov a inštruktorov plávania, aby sa naučili aj v rekreačnom plávaní dodržiavať zásady správneho plávania. 


Prečo je pravidelné plávanie pre deti dôležité?

1. Aktívne pracuje každá jedna svalová skupina na tele - horná aj dolná časť organizmu je rovnako zaťažovaná bez toho, aby si to dieťa uvedomovalo. Napr. pri plaveckom štýle KRAUL pracuje chrbtové aj brušné svalstvo, nohy, driek, stehná, ramená a všetky svaly na rukách.

2. Zvýšenou námahou dýchacích svalov sa v priebehu plávania rozvíja celé dýchacie ústrojenstvo dieťaťa a takisto aj celkové zvýšenie vitálnej kapacity pľúc a okysličenie tkanív a buniek.

3. Zlepšuje sa činnosť srdca a ciev - pravidelná činnosť svalov a pravidelné dýchanie uľahčujú cirkuláciu krvi. Pri plávaní je srdce menej namáhané, pretože nemusí prekonávať gravitáciu pri čerpaní krvi z dolných končatín.

4. Posilňuje sa imunitný systém dieťaťa – pravidelné otužovanie zvyšuje obranyschopnosť detského organizmu a odolnosť voči bežným chorobám ako napr. prechladnutie. 

5. Plávanie je doporučené ako prevencia plochých nôh a krivej chrbtice - deti, ktoré majú skoliózu chrbtice z dlhého vysedávania v škole a pred počítačmi, si ju pri plávaní napravia a uvoľnia.

6. Plavecký tréning kladne vplýva na duševný vývoj dieťaťa - len málokto vie, že pravidelne plávajúce dieťa dosahuje v škole podstatne lepšie výsledky ako jeho kamaráti, ktorí vôbec nešportujú. Dieťa sa naučí sebadisciplíne a má zdravé sebavedomie.

7. Podporuje látkovú výmenu v organizme a je účinné proti obezite – pravidelný pohyb vo vode si vyžaduje aj spotrebu energie. Počas jednej hodiny dokáže dospelý človek spáliť aj 7-800 kalórií. 

8. Pri pravidelnom plávaní sa uvoľňujú hormóny šťastia – deti sú pozitívne naladené a ľahšie prekonávajú stresové situácie.

Cieľom plaveckých odborníkov v našom klube je nielen viesť deti k pravidelnej pohybovej aktivite, zlepšiť plaveckú gramotnosť mladej generácie v našom regióne, ale aj vychovávať budúcich možno aj profesionálnych plavcov. Nenáročný pohyb vo vode nevyžaduje, aby dieťa disponovalo výnimočným nadaním alebo špeciálnou telesnou kondíciou.

Príďte medzi nás. 

Otestuj sa, aký si plavec: COOPEROV test

  • Vyhodnoť svoj plavecký výkon
  • Plávaj 12 minút bez prestávky a podľa veku a dĺžky, ktorú si zvládol zaplávať za tento čas, vyhodnoť svoje plavecké schopnosti
cooper-tabulka



 PREČÍTAJTE SI zaujímavé články o vplyvoch plávania na človeka:


Článok: 

Zdroj: www.interez.sk







kurzy-pre-skoly.jpg www,aquaparksenec,sk!spa-vstup,html
Používaním stránok súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.